Core je jako french press

Ideální stoj, žena stojí a hrudník a pánev je paralelně

Core, střed těla nebo hluboký stabilizační systém páteře (často zkracované jako HSSP). Ideální souhra svalů, které core tvoří, které zajišťuje stabilitu trupu, páteře a díky tomu vlastně celého těla. Je tvořeno břišními svaly (příčnými a částmi šikmých), čtyřhranným svalem bederním, hlubokými zádovými svaly, pánevním dnem a bránicí.

Fungování core 

Můžete si jej s trochou nadsázky představit jako french press: 
Části našeho frenchpressu / HSSP jsou: bránice (sítko), břišní a zádové svaly  (stěny) a pánevní dno (dno). Naplňte teď konvičku vnitřními orgány (omlouvám se těm s velkou představivostí) a trochu stiskněte píst (NÁDECH).

Tlak uvnitř konvičky stoupne (stabilizuje se páteř). A taky se orgány posunou níž – zlepšuje se tím jejich prokrvení a funkce. Když mám stěny nebo pánevní dno nedržící nebo píst nefunguje, nemám tlak = nemám stabilizaci. Pokud mám nějaké rozpojení – diastázu, jsem na tom stejně. O diastáze bude další díl naší abecedy fyzioterapie.

Aby mohlo všechno fungovat, musí být dno a píst nad sebou, v rovině. Když budou posunuté, nebo jako rozevřené nůžky, funkce se ztrácí.

Ideální stoj

Podívejte se na video, zde najdete vypsané základní body:

  • nohy stojí na 3 bodech, aktivně tlačí do podlahy
  • pánev (zadek) směřuje dozadu a dolů
  • hrudník je napřímený
  • ramena jsou uvolněná
  • vytahujete se vzhůru za hlavou
https://youtu.be/wvXWGvys888